Klantenservice
Informatie over uw bestelling
De status van uw bestelling
Om de status van uw bestelling te bekijken kunt u inloggen op uw account – na het inloggen komt u terecht op het ‘dashboard’, waar u direct uw eerdere bestellingen kunt inzien.Elke bestelling heeft een eigen status, waaraan u bijvoorbeeld kunt zien of deze in behandeling is genomen.
Ook staat bij elk besteld artikel de status van dit individuele artikel vermeld - zo kunt u eenvoudig zien hoe het er met uw bestelling voor staat!
Indien u vragen heeft over uw bestelling, neem dan even contact met ons op - wij helpen u graag verder!
Levertijden
Bij elk artikel staat de indicatie van de levertijd duidelijk vermeld.De levertijd is zo courant als mogelijk ten tijde van plaatsing van uw bestelling. Indien u kiest voor een betaalwijze die direct kan worden verwerkt, zoals iDeal of creditcard, dan wordt uw bestelling ook direct in behandeling genomen. Indien u kiest voor een andere betaalwijze, dan geldt de levertijd van het moment van verwerking van de bestelling.
Indien u een voorradig artikel besteld, dan wordt deze direct voor u gereserveerd in ons magazijn - alle andere artikelen worden direct bijbesteld bij de diverse leveranciers - door goede afspraken en gestroomlijnde processes kunnen wij een enorm deel van ons assortiment hierdoor zeer snel leveren.
Alhoewel wij ons uiterste best doen de levertijden zo nauwkeurig mogelijk te vermelden, kan het in bijzondere gevallen gebeuren dat het door u bestelde artikel langer op zich laat wachten dan vermeld tijdens het bestellen - dit kan bijvoorbeeld gebeuren doordat een fabrikant plotseling geen voorraad meer heeft. In deze gevallen doen wij altijd navraag bij de fabrikant, en informeren wij u over bijzondere wijzigingen. Indien u vragen heeft over uw bestelling, neem dan even contact met ons op - wij helpen u graag verder!
Bedenktijd en Retourzendingen
Indien u een produkt besteld via DVDOutlet.nl heeft u na ontvangst een bedenktijd van 14 kalenderdagen.Indien u binnen deze 14 kalenderdagen besluit het produkt toch niet af te willen nemen, dan kunt u deze zonder opgaaf van reden probleemloos retour sturen naar DVD Outlet (zie de contactpagina voor het adres).
Het enige wat we van u vragen is ervoor te zorgen dat de zending voldoende gefrankeerd en zorgvuldig verpakt wordt teruggestuurd.
Voor bespeelde mediadragers (zoals CD's en DVD's) en hygieneartikelen geldt hierbij als extra voorwaarde dat het produkt wel in de originele en ongeopende verpakking geretourneerd moet worden. Openen van het cellofaan verplicht u tot aankoop.
Om onduidelijkheden te voorkomen verzoeken wij u met de retourzending een briefje met uw gegevens mee te zenden (bij voorkeur een kopie van de factuur), waarop u aangeeft dat u de koop wilt ontbinden binnen de bedenktijd - zo kunnen wij uw retourzending makkelijk verwerken!
Zorg ervoor dat u uw retourzending voldoende frankeert; Wij kunnen geen ongefrankeerde zendingen accepteren.
Als u de bestelling vooraf heeft voldaan, bijvoorbeeld via iDeal, dan wordt het aankoopbedrag van het geretourneerde deel na ontvangst van uw retourzending zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen, teruggestort.
Garantie
Produkten met fabricagefouten worden door ons kosteloos omgeruild voor een vervangend exemplaar van dezelfde titel.Produkten welke niet functioneren ten gevolge van incompatible hardware worden niet omgeruild en slechts teruggenomen mits ongeopend - test een product welke volgens u een fabricagefout heeft dus eerst, indien mogelijk, ook nog even op een andere DVD-speler.
Produkten defect door onjuist gebruik (zichtbare schade zoals krassen etc) worden niet teruggenomen.
Indien u een volgens u defect produkt heeft ontvangen verzoeken wij u dit altijd via het contactformulier op de contactpagina te melden - wij informeren u dan over de te volgen procedure.
Annuleren van een bestelling
Na het plaatsing van uw bestelling is de koopovereenkomst een feit.Nagenoeg alle bestellingen worden direct na plaatsing verwerkt en opgenomen in het distributieproces, waardoor het meestal niet mogelijk is een bestelling te annuleren, zelfs al heeft u deze net geplaatst.
U kunt uw bestelling altijd kostenloos annuleren indien DVD Outlet niet binnen 30 dagen na plaatsing van uw bestelling in staat is deze te leveren. Bij voornoteringen (pre-orders) gaat deze termijn in op de aangekondigde releasedatum.
Tussentijds annuleren is - binnen redelijke grenzen - alleen mogelijk voor DVD's & Blu-Ray's (dus niet voor CD's en Games), en alleen indien deze nog niet zijn opgenomen in het distributieproces.
Een verzoek tot annulering kunt u via het contactformulier op de contactpagina doorgeven, met duidelijke vermelding van uw bestelnummer en personalia. Onze klantenservice medewerkers behandelen uw verzoek dan zo snel mogelijk.
Indien de betaling voor de bestelling reeds is voldaan, kunt u in ditzelfde bericht een vervangende aankoop doorgeven. Het annuleren van een reeds als verzonden aangemerkte bestelling is nimmer mogelijk. U kunt hiervoor natuurlijk wel gebruikmaken van de richtlijnen van de 'bedenktijd' (zie het kopje Bedenktijd en Retouren hierboven).
Vanzelfsprekend is de hierboven genoemde 'bedenktijd' onverminderd van kracht.